"IMPIAN ADALAH PERMULAAN KEPADA SEBUAH
CITA-CITA"

Saturday, October 16, 2010

~tentang aku dan playboy a.k.a kasanova~

dear blog,

rasanya sudah agak lama aku menyepi. menyepi aku bersebab lah seperti biasa. since exam just around the corner, so minggu peghujung untuk lecture ini dipenuhi dengan kelas yang lebih padat daripada biasa dan test.

so sekarang ni kita balik kepada apa aku nak cerita kali ni. do you still remember about K yang selalu aku cerita dalam blog ni? kalau tak tahu just bace jer, sebab post2 aku pasal K tu aku dah delete kesemuanya, sebab aku tak nak ingat apa2 yang indah pun tentang dia! dan semua post2 yang aku buat sebelum ini hanya yang indah2 saja tentang aku dan dia.

after almost 4 months, Alhamdulillah, i found the truth about him. dia banyak tipu aku dari awal daripada awal perkenalan kami. teruk kan? aku pun tak tahu apa cerita atau perkara yang benar atau cerita tipu dia, sebab aku dah malas nak pikir sangat....biarlah!

macam mana dia boleh tipu aku...hurm..so sweet! dia mulakan perkenalan kami tentang perkara2 yang baik2 jer...oppss! bukan setakat permulaan, tapi sepanjang perkenalan. dengan wataknya yang well-behave buat aku rasa sangat2 terssanjung dan sgt2 selesa untuk berkawan dengan dia. adakalanya dia terlalu jujur untuk berterus terang tentang dirinya, tapi itu adalah fakta yang aku sendiri tak tahu sejauh mana kesahihan ceritanya. dulu dia pernah kata yang dia seorang BEKAS PLAYBOY, TAPI SEKARANG DIA DAH BERUBAH! dia dah bagitahu dah pun, tapi aku jer yang BODOH sebab tak nampak, dan kadang kala terlalu lurus untuk menilai orang yang ada dekat depan mata aku! in short, sebenarnya dia tak pernah berubah!

pada aku, perbuatan dia memang lah A PART OF PLAYBOY'S CHARACTER AND ROLE! tapi kadang2 sangat kejam. dia tahu dan dia selalu kata yang AKU NI BUDAK. so kalau dah tahu budak2 perlukah dia layan, berkata itu dan ini pada aku? layanan dia, so sweet! sampai aku tak leh beza itu adalah layanan seorang playboy! mesti dia dah cukup puas ketawa kan? ketawa melihat betapa BODOHNYA aku....kebodohan dan kelurusan aku aku dalam menilai siapa dia yang sebenarnmya! cuba bayangkan kalau aku madly in love dengan dia, dia tak fikir ke apa yang dia buat tu boleh musnahkan hidup aku? thanks Allah, because i'm not that type of person sebab aku masih punya iman dan DIA disisi!

1stly masa aku dapat tahu tentang dia yang sebenarnya, tapi jangan tanya macam mana aku dapat tahu perkara yang sebenar, memang aku MARAH sangat2 kat dia, tapi bila semuanya dah reda, dan dah seminggu lebih pun semuanya berlalu, aku rasa yang aku tak patut marah pada dia sebab itu HAK DIA UNTUK MENIPU ORANG SESUKA HATINYA! so, terpulanglah tentang apa yang ingin diperkatakannya tentang dirinya! tapi pada aku pulak, AKU BERHAK RASA MARAH SEBAB ADA ORANG CUBA PERBODOHKAN AKU! KECEWA? rasanya tak, sebab aku dah pun letak limit antara kami, walaupun aku rasa yang aku sebenarnya SUKA pada dia, tapi pengalaman lepas banyak ajar aku tentang rasa kecewa dan bagaimana untuk hindari kecewa itu jika kekecewaan itu datangnya daripada seorang lelaki. dan yang penting sekarang aku cuma nak letakkan diri aku sentiasa dalam kegembiraan sahaja!

untuk dia, aku tahu yang aku bukan siapa2 pada dia, semoga suatu hari nanti dia akan belajar apa erti 'cinta' dan 'sayang ' yang sebenarnya! supaya dia belajar menjadi orang yang lebih matang di masa hadapan dan sedar kesilapan yang pernah dia buat!

thank Allah because led me to the truth!

No comments:

Post a Comment