"IMPIAN ADALAH PERMULAAN KEPADA SEBUAH
CITA-CITA"

Monday, October 18, 2010

puncak alam..muar...within 12 hours??

dear blog,

malam ni aku sgt2 penat sebenarnya....sebab baru je balik daripada Muar...based on aku punya tajuk post...muar & puncak alam within 12hours...korang rase possible tak?? jawapannya: YA!
sebab aku telah melakukannya semalam....dan hikayat bermula apabila....

hari sabtu, parents aku buat kenduri doa selamat sebab nak pergi haji. nak dipendekkan cerita, mak cu n the gang kat sabah pulak tibe2 balik! then boleh paksa aku balik hari sabtu tu jugak, ponteng final exam untuk HBU pada ahad petang tu sebab nak sgt jumpa aku, yelah makcu tinggal kat sabah, balik pun jarang2...KILLER okey korang punya rancangan!!! dah elok2 ni jadi final sem aku untuk tamatkan credit hours untuk KOKO, dah kena repeat balik! ah....sudah!

tapi, aku tak termakan dengan pujuk rayu mak cu.... then aku ter 'janji' nak balik ahad, lepas habis exam tuh, dan aku kotakan janji aku yang aku dah ter 'janji' tu. exam aku tamat pukul 3.10 ptg. habis jer exam, aku terus bukak langkah seribu mendaki tangga batu caves sebanyak 218 anak tangga untuk ke hostel. sampai hostel, sempat lagi mandi! pastu solat, siap2 terus turun bawah, sebab nak kejar bus pergi klang sentral pukul 4 ptg.

setibanya di klang sentral, ingat nak dapatkan bus pukul 6 ptg kat transnasional, tapi dah full! tanya tiket lain, paling awal yang ada pukul 7.3o malam.....jadi, berkampunglah aku seperti biasa kat klang sentral tu....dari pukul 4.30 petang sampai 7.30 malam!

setibanya di Muar dalam pukul 11.10 malam, ayah jemput kat stesen bus...urghhh sangat2 penat. dah lah dalam bus tak boleh tdo sebab akak aku psiko jgn tdo terutama bila nak masuk highway simpang empat melaka tu....sebab kes accident last week lah...jerk betul! then sampai2 umah, pergilah menghadap makcu tersayang yang terlalu rindukan aku ni....kononnya ingat dia masak lah apa2 untuk aku, tapi hampeh...dia main masak2 dengan anak dia atas bantal adalah....

sok pagi2 bangun pergi breakfast dengan makcu n the gang, ayah, atuk, and nenek aku kat luar. ummi keje, n tak start cuti lagi....bestnya dapat breakfast satay n lontong!!! my favourite!!!! thank you so much ye ayah...yang sangat tahu anak dia ni memang bab makan2 ni sangat2 lah teruja dan memang kuat sangat makan!

pas balik breakfast, siap2 pulak nak balik shah alam...yesssss...makcu nak anta sampai kl sentral! yahooooo...aku dah lama tak naik train! dan aku tiba di shah alam dalam pukul 1 dan tiba kat puncak alam ni dalam pukul 5 petang sebab weekdays ni susah nak dapat bus!

so, possible kan balik Muar dalam tempoh 12 jam??? ade sesiapa yang berani nak cuba??? jom2!

No comments:

Post a Comment