"IMPIAN ADALAH PERMULAAN KEPADA SEBUAH
CITA-CITA"

Thursday, October 21, 2010

iye! tgh bersabar lah ni....

dear blog,

post aku kali ini ialah untuk meluahkan rasa hati aku yang berbuku! actually ada dua sebab. dan aku akan bercerita tentang kedua-dua sebab ini dan mengapa ianya terlalu menguji kesabaran aku pada petang ini!

sebab pertama, aku rasa masuk kali ni dah 88 kali handset aku HANG! urghhhhhh...memang sangat2 bersabar pada mulanya, tapi sekarang dah sangat2 menipis dah kesabaran itu. kalau nak di ikutkan hati, nak jer aku baling handset ni masuk sungai Klamg yang sememangnya terkenal sebagai sungai mati, mati sebab tercemar! biar dengan handset ni sekali pun mati! eh2..kejap, bukan handset ni memang tak bernyawa ke? ye, sebab tak bernyawalah aku nak baling masuk sungai....taderlah aku kena tuduh sebagai membunuh!

okey sebab yang kedua, yang baru saja berlaku sebentar tadi. hari ni aku sepatutnya balik ke Muar dengan tiket jam 8.30 malam, tapi ditakdirkan dari Puncak alam aku kena naik bus city liner sebab rapid kl dah lepas. nak dipendekkan cerita, aku sampai Klang sentral ni dalam 15 minit sebelum pukul 6 ptg, so aku berkejar-kejar lah ke kaunter tiket nak tukar tiket, tapi akak yang jaga kaunter tiket tu suruh lah aku turun bawah jumpa dengan driver sama ada boleh tak terima aku sebagai penumpang, then baru naik atas tukar tiket. aku pun berkejar lah semula turun ke bawah, bila sampai bawah, elok je bus tu dah pergi! urghhhhh!!!! sabar je lah lagi...aku tgk jam RADO aku yang cantik berkilau ni baru je pukul 5.50 petang! tapi bus dah jalan????? then aku pun PASRAH! berkampunglah seperti biasa kat KLang sentral ni...agak2 kalau Klang sentral ni orang, mesti dia dah merungut sebab asyik tengok aku jer kat sini! mesti dia kata, "Wei, asyik muka ko jer! JEMU lah aku!!!!"

okey, sekarang aku rasa lega sikit...rasa marah dengan hp and bus dah menurun ke kadar 40% dan kesabaran pula sudah di top up semula, sekarang sedang ada 60 % itu pun setelah marah itu reda....

that's all....bubye!

2 comments:

  1. kelako giler entry nieh!
    aku dpt bayangkan muke kau doe!
    hahahahaha

    ReplyDelete
  2. muka ku yang penat sebab turun naik tangga....
    nasib baik lah aku dah biasa panjat tangga kat puncak alam ni...haila

    ReplyDelete