"IMPIAN ADALAH PERMULAAN KEPADA SEBUAH
CITA-CITA"

Tuesday, August 24, 2010

dear blog,

sudah agak lama aku menyepi. sudah agak lama aku meninggalkanmu wahai blog! bukan sebab aku lupa, tapi sangat2 busy dengan test dan assignment yang perlu di submit sebelum raya ni. dan minggu2 sebelum cuti raya ni adalah minggu2 yang sgt2 berat dan aku rasakan begitu lambat masa berlalu.

agak2 korang ingat lagi tak tentang satu post aku setahun yang lalu yang aku? post tu tentang Assignment Killer yang di beri oleh seorang pensyarah. dan untuk pengetahuan korang, SEJARAH TELAH BERULANG KEMBALI! ini kerana untuk semester ini pensyarah itu telah kembali mengajar kami untuk subjek..... aderlah! kena kasi sensor sikit! tapi semester ini makin KILLER plak cara dia!

seperti biasa dia memg suka bagi assginment sekali dengan presentation. masa yang diber dalam tempoh seminggu! masalah yang hadir di sini ialah, tempoh selama seminggu pun tak mencukupi! sebab kami tak dapat cari sumber yang sahih dan tepat untuk pembentangan itu! sebabnya lecturer itu sendiri TAK BAGI TUNJUK AJAR YANG SECUKUPNYA! lepas tu bila kami datang nak tanya siap KENA MARAH! she said that, " awk carilah sendiri. sy bg assignment ni nak suruh awk study dan fahamkan." lebih kurang begitulah ayat yang aku dengar daripada mulut rakan sekelasku yang telah merasa AURA BENGANG bila pegi jumpa dia!

untuk group aku pulak, kami terlepas dan terselemat merasa aura itu sebab kami jumpa dengan lecturer lain sebab masa tu pensyarah 'junior' ni tak ade. lecturer yang kami pergi jumpa ni pulak merupakan senior lecturer yang sangat2 berpengalaman! nak tahu apa yang terjadi masa kami jumpa senior lecturer ni dan tanya pasal soalan assignment ni?

  1. sy tak faham soalan ini. ( lepas tu duk jugak sibuk berfikir tentang apa yang sebenarnya di mahukan daripada lecturer 'junior' itu!
  2. ini salah soalan ini. ( huh????)
  3. sepatutnya tak boleh bagi tempoh seminggu. mana cukup. sy pun bagi kamu assignment awal. patutnya kenalah bagi awal. ( betul2...sy sokong!)
  4. soalan ini bukan standard level kamu. ( tu lah pasal. sebab ader certain part dalam soalan itu yang kami tak belajar lagi pun!)
  5. perkara yang buat aku dan ahli kumpulan sgt2 terharu, senior lecturer tu sanggup tolong carikan bahan dan susah2 terangkan apa yang perlu kami lakukan dan siap tolong bagi idea. dan idea itu kami telah gunakan untuk assginment kami! THANK YOU SO MUCH, SIR!
then tibalah hari presentation. 13 group dalam tempoh 2 jam setengah? hahaha...lawakkan kan. memg takkan habis! maner taknya, nak dengar junior lecturer tu komen dan membebel lagi, dah buat satu presentation tu makan masa dalam 30-45 minit! last2 dia yang tak tahan dan presentation di sambung pada hari esoknya!

pada keesokkan harinya plak, dia marah lagi! sebab apa yang kami buat tak betul dan salah! TIDAK MENJAWAB SOALAN! hello, madam! tak bolehlah nak salahkan kami sepenuhnya! kami tak faham soalan dan TAKUT NAK JUMPA MADAM! salah kami ke? KALAU JUMPA PUN BUKAN MADAM NAK AJAR KAN???? daripada kalau jumpa terasa menyakitkan hati dan tambahkan tension, baik tak payah jumpa! and one more thing ya madam! WE ARE TRYING OUR BEST AND IT IS BASED ON OUR UNDERSTANDING! NOT A GUIDANCE FROM U! salah kami kah itu??????

wahai si junior lecturer,
u expect something fast and perfect from us! tapi kami tak diberi masa yang secukupnya! and you know what? U R SO SELFISH!!!!! U nak kami consider pasal you, tapi you tak pernah nak consider perasaan kami! this is UNFAIR! lecturer lain sume okey, tapi bukan dengan you! i repeat again, LECTURER LAIN SUME OKEY, TAPI BUKAN DENGAN YOU! you pandang rendah pada kami, tolak ketepi perasaan kami. and u always think that yang YOU SAJA YANG BETUL, dan semua kesalahan diatas bahu kami!!!!!

you bengang atas benda yang sebernarnya sebahagian daripada silap you sendiri! bahagian kami memg kami akui lah. lepas tu you memg langsung tak appreciate apa yang kami buat!!!! YOU TAK APPRECIATE LANGSUNG!!!! kalau kami tak pentingkan assginment you, KAMI TAKKAN BUAT DAN BUAT BODOH JER SEBAB KAMI TAK PAHAM! TAPI KAMI STILL BUAT DENGAN BANTUAN LECTURER LAIN DAN SUMBER2 LAIN!!!! itu kata tak ambil berat???? YOU CAKAP IKUT SEDAP MULUT JER KAN???


No comments:

Post a Comment