"IMPIAN ADALAH PERMULAAN KEPADA SEBUAH
CITA-CITA"

Monday, September 6, 2010

muar oh muar....raya 0h raya!

dear blog,

malam yang ke 28 ramadhan. aku telah berada di Muar sambutan Aidilfitri pada tahun ini. tahun ini aku pulang beraya lebih awal daripada semester lalu. sebab last semester, aku menjejakkan kaki ke Muar untuk raya pada malam 29 Ramadhan! hahahah... nak buat camner kan?? sudah arahan universiti!

well, since aku balik awal, so memg banyak benda yang aku kena settle kan lah. tapi nasib baik ader sesetengah kejra sudah settle pada cuti nuzul Quran ari tu. tapi still banyak yer! sampai ke hari ini, Alhamdulillah, bab2 mengemas rumah cam pasang langsir sudah siap! yessss! so tinggal nak buat kuih sikit and kek jer. ummi kata tahun ni wat simple je kek tuh...yang paling best ummi nak buat KEK BATIK!!!! that's my favourite! eh2...kejap. ye2 jer ummi yang nak buat? silap2 die pas baton kat aku plak yang kena buat kek itu! hahaha.

pasal persiapan raya yang lain cam baju2....sudah settle. shopping2 raya sudah habis! semuanya sudah siap masa cuti nuzul Quran ari tuh. kami sekeluarga bershopping ke Melaka ahad lepas. tak cukup Ahad, sambung hari isnin! hahaha...itulah keje gler kami adik-beradik...aku dan kakak aku. adik aku tak, sebab dia sekolah. yang mak aku plak..layankanlah!!!!

well, untuk raya tahun ni, kakak aku untuk kali pertamanya beraya di rumah mertua sebab baru tahun abang iparku yang tunggal tu...( buat masa ni je lah) tahun ni giliran dia bercuti untuk raya sebab tahun lepas dia tak dpt cuti raya! untuk aku dan keluarga, semuanya berjalan seperti selalu. cuma tahun ni baru aku mula boleh adapt dengan suasana menyambut aidilfitri dalam suasana yang baru sebab ni sudah tahu kedua aku beraya di rumah baru dan tahun kedua beraya tanpa kakak ku yang sorang tuh...people change as time pass by, as well as the environment rite?? apa yang penting, kita ENJOY!!!!!

untuk aku pula, like i mentioned just now, aku sudah mula adapt dengan suasana baru ni. cuma yang aku lakukan sekarang ialah, untuk kekalkan mood raya ini dengan penih kegembiraan dan yang penting, aku nak spend more quality time together with my family! especially with my parents! tapi aku akan cuba jugak untuk sentuh assignment yang berlamabak yang perlu dibuat dan perlu difikirkan!!!!

well, that's all for tonight!
bye2!

No comments:

Post a Comment