"IMPIAN ADALAH PERMULAAN KEPADA SEBUAH
CITA-CITA"

Wednesday, August 11, 2010

kisah si COHORT POYO!

well entry kali ini aku nak bercerita plak tentang si cohort poyo tahap tak ingat ni! hahahah....nak bagi tahu yer..pasal SI COHORT POYO!

cerita bermula pada semester ini di mana tampuk kepimpinan EHSAN (Environmental Health Student Association) yang secara rasminya telah diambil alih oleh pengerusi baru yang merupakan degree part 3. mula2 tu rasa cam okey jerlah. cam kawan baik aku dok kata, dia ni nampak cam mature, ade ciri2 kepimpinan! so aku pun setuju je lah dengan kata kwn aku...aku setuju secara logik yer! bukan sebab org suke aku pun kena ikut suke! aku ni bukanlah lalang, yang ke kiri, ke kanan mengikut arah tiupan angin!

seterusnya kita masuk pula cerita di mana kepoyoan si pengerusi dan cohortnya terserlah! ianya bermula masa majlis orientasi budak2 junior. apa yang aku perasan lah kan, masa persembahan untuk buat cheers, tiba2 dieorg just panggil budak2 cohort dieorg je nak buat persembahan! tak panggil pun senior2 diploma part 3 yang terlibat untuk buat cheers tu. aku ingat cheers tu cheers cohort dieorang, tapi alahai....takat cheers biase2 jer! benda yang sume orang tahu! dan satu lagi perkara yang aku perasan, untuk persembahan montaj, gambar2 dieorg jer yang lebih! pastu bila montaj yang kedua tentang aktiviti EHSAN...pun gambar dieorang gak yang lebih! POYO kan?????

cerita yang kedua muncul masa aktiviti campaign pasal AEDES! aku tak join...sebab cam malas sgt2 nak pergi. sebab cohort poyo tu yang conduct! aku memg dah lama lah agak anti dengan mereka2 ni sejak sem 1 lagi lah...kenapa??? ntahlah....dieorang tu kalau apa2 event memang jarang nak nampak muke! buat hal sendiri! iyelah....budak2 DEGREE lah kan....bijak2 belaka! TAK ADE CLASS lah nak campur dengan kami ni! okey, berbalik pada campaign AEDES, boleh tak hujung2 acara dieorang just thank pada cohort2 dieorang dan junior....tapi cohort kami yang DIP PART 3 cam ner plak??? korang tak nampak ke or memg buat2 tak nampak????? see.... POYO kan nasib baik lah aku tak turun...kalau pegi pun buat bakar darah je!!!!!!

cerita yang ketiga. pasal baju2 rasmi EHSAN. yang pertama: mereka nak tukar design baju koprat EHSAN. dah tanya pensyarah dan persetujuan, baru nak inform kat ahli2 EHSAN yang lain! HELL!!!!! bukannya lecturer yang nak pakai! tapi kami ni, si AHLI-AHLI EHSAN! and the best part mengapa mereka nak tukar baju? sebab susah nak jaga baju warna putih ni! lak??? pergh...memg cam budak2 betul lah korang nih! kalau budak yang masih berhingus, boleh lah diterima semua itu, tapi ni dah belajar sampai tahap UNIVERSITI! itu pun nak jd isu! hahahah...memg sengal lah korang ni!!!!

cerita yang seterusnya, berlaku pada hari ini. EHSAN nak buat JACKET pulak. ala2 gaya budak2 M.I...soalan yang pertama: perlu ke JACKET itu?? baju yang ader ni pun tak terbeli dan tak terpakai! owh ke aku lupa yang cohort2 korang memg anak2 org kaya2?????? yang boleh nak beli dan tukar baju sesuka hati....kan2? ntahlah...malas nak pikir..sebab kalau pikir pun buat BAKAR DARAH jer!

okey...berbalik pada EHSAN! banyak sangat perubahan drastik yang korang nak lakukan... tak terfikir kle macam tu...memg betul lah ko kata perubahan itu perlu ( aku tak ingt cam ner ayat tu...tapi lebih kurang gitiu lah maksid ko kan!) tapi perubahan korang nak buat ni terlalu drastik! lepas tu semuanya diperbincangkan dalam cohort2 korang yang POYO tu! tanpa persetujuan dan pandangan ahli-ahli lain EHSAN! lepas tu, semua yang korang buat tu cam untuk kepentingan korang yang tersendiri sebab korang dah bincang2, then korang terus jer mintak persetujuan pensyarah, then baru nak bgtahu kami...this is UNFAIR!

tolong yer kepada semua pemimpin2 EHSAN yang hebat2 belaka, mana perginya peranan EHSAN dalam menyatukan ENVIRONMENTAL HEALTH (diploma) & ENVIRONMENTAL HEALTH & SAFETY (degree)? rasanya EHSAN sudah lagi tidak berperanan seperti itu!

so sekian saja lah coretan aku pada petang ini utk si COHORT POYO!

2 comments: