"IMPIAN ADALAH PERMULAAN KEPADA SEBUAH
CITA-CITA"

Saturday, April 2, 2011

~Jerantut~






dear blog,

setelah lama agak penat dan busy, akhirnya aku brekesempatan untuk mengupdate blog terchenta ini. well, kali ini aku nak story mory pasal field study aku kat jerantut on 27, 28 , 29 of March 2011. nak cerita pasal apa yer?? basically field study ni sgt2 lah seronok! adventure walapun ada rasa stress dalam kepala otak apabila pakcik driver bus yang kerek tu tak abis2 nak marah kita orang jer! whoa...mentang2 lah kan pakcik...lecturer kiterorang kat dalam van...pak cik nak marah jer kiterorang sesuka hati!!!! nasib baik lah lecturer kiterorang tu baik hati siap bagi pesan utk hormat kat pakcik! kalo tak.......hahahah...tak tahulah apa nak jadi!

okey, habis sudah kontroversi pasal pakcik bus. aku nak cter tentang pengalaman aku kat sana. hari pertama masa sampai, kami ke Lata Meraung....nak ke sana memang lah adventure dan meraung2 bus kami....dah lah bwk bus baru...pstu msuk ladang kelapa sawit...calar balar bus tu...sape punya keje??? budak ENVI!!!! sure pas ni budak Envi kena black list and bagi bus buruk2 jer kat kami nanti. then pada sebelah malam pulak main futsal...whoa...seronoknya sebab first time aku main futsal! memang kaki bangku tahap gaban lah...siap tertinggal bola lagi...wahahahah...

hari kedua...paling best sebab nak buat malaria control kat kg orang asli! tempat dekat2 sekitar taman negara. nak ke kampung tu aku kena naik bot...best ma! sampai kat sana pula buat praktikal...pstu berkomunikasi dengan org2 asli. walaupun ramai yang lari bila kitaorg naik atas, tapi jugak yang cool2 lagi...itu pun dua org jer. apa pendapat aku tentang dieorg ni??? tak lah seteruk yang dijangkakan....aku kira mereka ni dah masuk golongan yang bertamadun dah....tapi tak mustahil kalo satu hari nanti aku akan jumpa seperti yang diperkatakan encik PPKP tu kan....okey...malam pulak kitaorang ikut PPKP pergi buat premise inspection! perkara yang dipelajari, masa buat inspection n penilaian, jgn semata-mata sume ikut buku, teari n law! kena ada budi bicara!

hari last....ke MD Jerantut untuk taklimat tentang land use kat Jerantut. then balik puncak alam. bila balik ke puncak alam, pelbagai assignment n report menanti!!! wahahahaha...tensionnnya!!!!! tapi apakan daya ku???? terpaksalah menghadapinya dan aku berharap agar cepatlah masa berlalu!!!!



No comments:

Post a Comment