"IMPIAN ADALAH PERMULAAN KEPADA SEBUAH
CITA-CITA"

Friday, May 6, 2011

good bye puncak alam

dear blog,

lama kan aku menyepi? memang pun. selepas post terakhir aku tentang lawatan ke Jerantut, Pahang, aku sangat2 busy dengan segala mak nenek report yang perlu dihantar and dia sgt2 banyak yer! lepas tu terus pulak masuk ke final test and final exam. yang lebih memenatkan ialah, final exam this semester cume 10 hari saja. 4 paper pertama di gabung dalam 2 hari dan yang selebihnya sehari untuk setiap paper. whoa....walaupun pada mulanya memg sangat2 rasa tension, tapi actuallt, it wasn't that bad! and Alhamdulillah, rasanya dapat lah menjawab soalan yang dikemukakan. haha...kalau tak dapat jawab mengikut skema jawapan pun, aku goreng jer lah....ngeeee~

okey, yang seterusnya, aku pada hari ini, 6 mei 2011 telah selamat meninggalkan Puncak Alam. setelah 2 tahun berada di sana, bila diingat semula kali pertama aku menjejakkan kaki ke sana...haha perasaan yang susah untuk diungkapkan! kali pertama aku melangkah keluar daripada rumah, yang selama ini menjadi syurga loka aku, untuk belajar mengenal dunia, berdikari dan semuanya. meluaskan dunia aku dengan kenalan2 dan disitu aku kenali siapa diriku yang sebenar! so sweet!!

dalam proses itu aku berkenalan dengan seorang sahabat. bersamanya aku mula kenal Pencipta ku. setiap hikmah, alasan mengapa itu semua dilakukan. dan alhamdulillah, aku mula tahu apa apa yang menjadi pegangan aku selama ini. dan kini, tidak keterlaluan jika aku katakan yang aku berasa tenang dan damai setiap kali aku melaksanakan tugasku sebagai Hamba-Nya! terima kasih sahabat! terima kasih, Tuhan!

after 2 years, it's hard to say good bye untuk Puncak Alam dan kawan2. tempat dimana aku belajar bertatih mengenal dunia, mengenal segalanya. dan yang paling penting ialah, aku telah mencapai setiap harapan dan cita2 ummi dan ayah serta diriku sendiri sedikit demi sedikit! Alhamdulillah, Terima kasih, Ya Allah!

No comments:

Post a Comment