"IMPIAN ADALAH PERMULAAN KEPADA SEBUAH
CITA-CITA"

Sunday, November 11, 2012

rasa hati....

rasa hati,

it's has been a year...Alhamdulillah...tapi sayangnya seperti aku seorang saje yg mengingati semua itu...tidak dia...dan bila sudah setahun, tibe2 terasa bagai banyak benda yg berlaku antara kami yg menuntut sebuah kesabaran, ketabahan dan keberanian....

semakin banyak benda terjadi yg tanpa penjelasan dan terlalu kabur untuk aku fahami...oleh itu, aku perlu bersabar mencari jawapan sebenar tentang ape yg terjadi...jawapan disebalik ape yg terjadi...dan yang penting jawapan tentang KEJUJURAN dia....bukan sengaja aku persoalkan tentang kejujuran itu, cuma aku berhak untuk rasa sangsi kan....

Ketabahan dan keberanian....dua element yang sangat penting kini...aku akui bahawasanya aku takut untuk menghadapi realiti atau kenyataan...sekiranya kenyataan itu cukup pedih dan pilu....bagaimana jawapan yg akan aku terima satu hari nanti menunjukkan bahawa dia sedang membelakangi kejujuranku...mempermainkan segala yg aku berikan? sakit kan? sebab sekarang aku mula merasai bahang kesakitan itu...

aku cuba untuk tenang....aku belajar untuk jadi lebih berani...aku minta DIA berikan petunjuk yang sebenar kapadaku....dan aku masih berpegang pada apa yg pernah aku janjikan pada diriku sendiri...tapi itu jika untuk kebaikan mereka berdua....aku rela berundur dan berpegang pada janji itu....jika sebaliknya, aku akan pastilkan kekuatan itu hadir dalam hidup untuk melawan segalanya.........dan cuba belajar untuk redha atas apa yg terjadi....Insya Allah.....smg dipermudahkan segalanya....

itu saja luahan rasa hati............. :)

No comments:

Post a Comment