"IMPIAN ADALAH PERMULAAN KEPADA SEBUAH
CITA-CITA"

Thursday, July 7, 2011

LIFE n WORK!





dear blog,

haila sudah lama rasanya tidak mengupdate blog ini kan?? ( haha ayat yang sama bila aku dah lama tak update blog!). untuk pengetahuan korang, aku masih lagi bernafas dan masih di beri peluang oleh DIA dan masih dipanjangkan umur untuk meneruskan pejuangan hidup di bumi-NYA ini.

well, untuk pengetahuan korang aku sekarang bersiaran ( chewaahhhh...macam deejay radio lah pulak kan..) daripada Pejabat Daerah Sabak Bernam. untuk pengetahuan korang yang seterusnya ialah aku sedang menjalani latihan amali atau praktikal di Pejabat Daerah Sabak Bernam ini untuk memprkatikan apa yang telah di pelajari selama 2 tahun di kampus. so untuk tahun yang ketiga ini, akan di habiskan sepenuhnya untuk mempraktikan apa yang dipelajari di samping mengutip pengalaman berharga untuk kerjayaku sebagai PPKP di masa hadapan, Insya Allah.

alright, sekarang nak cter sikit kisah hidup aku di Sungai Besar, SB, Selangor. pada 28 Jun 2011, aku telah selamat sampai ke sini n masuk ke rumah sewa. rumah sewa terletak berdekatan dengan pekan adalah satu perkara yang terbaikkkk!!! wahahaha....tapi utk pengetahuan korang, ini PEKAN sahaja yer! bukan lah seperti bandar MUAR atau pun Shah Alam yang sangat2 gah tu. tapi aku masih bersyukur, walaupun pekan, tapi ianya sebuah pekan yang perfect dengan segalanya! terbaiikkkkkk!!!!

then cter plak pasal office, ianya terletak kira-kira 2 km dpd rumah sewa aku. transport kami ke office???? ni teruja nak cter kat korang...aku pergi keje naik BASIKAL!!!!!! hahahah mula-mula memg malu lah gak, tapi sekarang tak lagi kot. sebab dah macam budak sekolah jer....jadi muda balikkkkk!!! (hahaha gediks je kan eida ni!!)

untuk keje pulak, okey jelah kot. sebab kitaorg boleh ngam dengan pakcik2 PKA n Abang2 PKA kat sini lah (ekkk???Abang2?? yelah yang muda2 tu lah kan...kalau aku panggil pakcik mara lah pulak nanti. tapi aku tak penah nak panggil dieorang abang okeyyyyy...not my style lah kan...aku panggil CIK jer kat sume org kat opis ni). tentang keje pulak, jgn jeles k...keja aku memg banyak keluar opis n jalan2 ( ni bukan merayau2, tapi buat keje tau!!! betul, aku tak tipu okey) dan kalau dudk kat opis ni maknanya aku tader keje lah. hahaha

okeylah, jari ni dah kematu nak menaip lagi....aku sambung nantilah ea....insya Allah...:)


1 comment:

  1. eh beb , kau praktikal dkt sabak bernam je ke?

    dekat bebeno da dgn aku weh !

    dtg ler tg malim , blh kite meet !

    ReplyDelete